Statement from Ambassador Yousef Al Otaiba regarding incident in Hudson, Ohio

 

 

سفير الدولة لدى الولايات المتحدة سعادة يوسف العتيبة يصدر بياناً بخصوص الحادثة في مدينة هدسون بولاية أوهايو

9 ديسمبر 2016


تود سفارة دولة الإمارات العربية المتحدة في واشنطن الإعراب عن عميق تعازيها لعائلة الفقيد سيف العامري. كما أن السفارة على اتصال وثيق مع عائلة الفقيد وتبذل قصارى جهدها لتقديم الدعم والمساعدة لهم خلال هذا الوقت العصيب.

وقام سعادة السفير بالاتصال اليوم الجمعة الموافق 9 ديسمبر الجاري بحاكم ولاية أوهايو جون كيسيك وشكره على تعاون المسؤولين في ولاية أوهايو مع وفد سفارة الدولة وقنصليتها في بوسطن، وأكد سعادته على ضرورة إجراء تحقيق شامل وشفاف وفوري حول ملابسات الحادث المأسوي الذي أسفر عن مقتل الطالب سيف العامري.

وتجدر الإشارة إلى أن وفد من إدارة شرطة أبو ظبي انضم إلى فريق العمل المرسل من السفارة والقنصلية في بوسطن نيابة عن عائلة الفقيد العامري، حيث اجتمع الوفد مع المحققين والمسؤولين عن الفحص الجنائي ورئيس شرطة مدينة هدسون. 

 

 

 

Statement from UAE Ambassador to the United States Yousef Al Otaiba regarding incident in Hudson, Ohio

9 December 2016

The UAE Embassy wishes to express our deepest condolences to the family of Mr. Alameri.  We are in close contact with the family and we have done our best to provide support and assistance to them during this difficult time.

I spoke earlier today with Ohio Governor John Kasich. In our call, I thanked the Governor for the cooperation that State officials have provided so far.   I also emphasized the importance of a thorough, transparent and timely investigation into the tragic shooting death of Mr. Alameri.

On Friday, officials from the Abu Dhabi Police Department joined an Embassy consular team in Hudson, Ohio to represent the interests of Mr. Alameri’s family.   The UAE group met with state investigators, the medical examiner and with the Hudson chief of police.