Ambassador Yousef Al Otaiba’s Statement on US Government’s Assessment of Iranian Arms Exports

The UAE Welcomes the US’ Leadership to Call Out Iran’s Destabilizing and Expansionist Behavior in the Region.

December 15, 2017

The evidence recently presented by Ambassador Haley shines a bright light on the Iranian regime’s blatant disregard for international agreements, and its persistent attempts to interfere in the affairs of other countries.

The transfer and use of Iranian military equipment in Yemen has been well-documented by the UAE government, other countries and third-party experts. With Tehran’s backing, the Houthi militants have prolonged a war and humanitarian crisis in Yemen that has led to civilian deaths and destruction.

For a long time, Iran has undermined stability in the region through its support for terrorist and proxy groups. The US government’s assessment further confirms that Iran continues to expand its damaging influence. It is time for the global community to hold Iran responsible for its destructive actions.

 
دولة الإمارات العربية المتحدة ترحب بشجب الإدارة الأمريكية بسلوك إيران التوسعي والمزعزع للاستقرار في المنطقة
التاريخ: 15 ديسمبر 2017م
 
إن الدليل الذي قدمته مؤخراً سفيرة الولايات المتحدة لدى الأمم المتحدة نيكي هيلي يوضح بما لا يدع مجالاً للشك تجاهل النظام الإيراني الصارخ للاتفاقيات الدولية ومساعيه المستمرة للتدخل في شؤون الدول الأخرى.
 
ولقد تم التوثيق الجيد لإرسال المعدات العسكرية الإيرانية إلى اليمن واستخدامها هناك من قبل حكومة دولة الإمارات وغيرها من الدول إلى جانب خبراء من طرف ثالث. لقد قام المقاتلون الحوثيون، بمساعدة طهران، بإطالة أمد الحرب والأزمة الإنسانية في اليمن وهو ما أدى إلى مصرع مدنيين وإحداث دمار في البلاد.
 
لقد دأبت إيران ولمدة طويلة على زعزعة الاستقرار في المنطقة من خلال دعمها للجماعات الإرهابية وتلك العاملة بالوكالة عنها. ويؤكد تقييم الحكومة الأمريكية ما تقوم به إيران من التوسع في ممارسة نفوذها المدمر، وقد حان الوقت لأن يقوم المجتمع الدولي بتحميل إيران مسؤولية ما تقوم به من أعمال مدمرة.